Sakız Çiğnemenin Şaşırtıcı Faydaları!

Sakız çiğnemek çoğumuzun zevk aldığı uğraşlardan bir tanesidir. Yani günümüzde her üç insandan iki tanesinin günde bir tane sakız çiğnediğine şahit olmuşunuzdur. Sakız çiğnemek sadece keyiflenmek için değil aynı zamanda...

Başlatan Kerem, 25 Eylül 2021, 13:02:04

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sakız Çiğnemenin Şaşırtıcı Faydaları!



6B0A8C2D-4A5B-4055-AE5F-60675E6CE936.png


Sakız çiğnemek çoğumuzun zevk aldığı uğraşlardan bir tanesidir. Yani günümüzde her üç insandan iki tanesinin günde bir tane sakız çiğnediğine şahit olmuşunuzdur. Sakız çiğnemek sadece keyiflenmek için değil aynı zamanda faydaları ile de tercih edilmektedir. İşte sakız çiğnemenin şaşırtıcı faydaları;

Diş Çürükleriniz Önlüyor


Birçok satış üretici firması sakız çiğnemeniz diş çürümelerini önlediğini dile getirmektedir. Ancak bunu yaparken şekersiz olanlarını tercih etmeniz gerekmektedir.

Ağız ve Nefes Kokusunu Önlüyor

Sağlıksız ve koku veren gıdalar tüketmenizden dolayı zaman zaman ağzınız ya da nefesiniz de kötü kokular olabilir. Bunu önlemek ya da yok etmek için nane aromalı sakızları çiğnemelisiniz. Ayrıca sakız çiğnemeniz nefesi ferahlattığı da söylenmektedir.

Kilo Kontrolüne Yardımcı Oluyor

Bu konuda yapılan araştırmalara göre sakız çiğnemeniz kilo kontörlüne yardımcı olduğu saptanmıştır. Çünkü ucuz düşük kalorili ve pratik bir besindir. Şekerli sakızda bile sadece 5 -10 kalori bulunmaktadır. Aynı zamanda atıştırmayı engellemek veya kalori alımını azaltmak için de tercih edilebilir. Daha da önemlisi sakız çiğnemenin iştahı azalttığı konusunda da çeşitli iddialar bulunuyor. Özellikle öğleden sonraki yapılan atıştırmalar yerine sakız çiğnemenin açlığı ve kalori alımını önlediği konusunda çalışmalar bulunmaktadır.

Öğünde Daha Az Yemenizi Sağlar

Sakız çiğnemenin yararları konusunda yapılan bir araştırmada ara öğün öncesinde üç sat zaman diliminde bir saat aralıklar ile 15 'er dakika sakız çiğneyenlerin çiğnemeyenlere göre ara öğünlerde daha az yedikleri sonucuna varılmıştır. Burada sakızın şekersiz veya normal arasında da epey fark ettirmiyor. Çünkü her ikisi de yaklaşık 36 kalori daha az yemeye yardımcı olmaktadır.

Stresi Giderir, Konsantrasyonu Artırır

Gün içinde gerginliğinizi hafifletmenin ve konsantrasyonu artırmanın en etkili yollarından birisi sakız çiğnemek olacaktır. Dikkat dağınıklığına kas hareketlerinin neden olup olmadığını anlamak için araştırmacılar bir araştırma yapmış ve araştırmaya katılan katılımcılardan sakız çiğnerken bir yandan da parmakları ile masaya hızlı hızlı vurmalarını istemişlerdir. Sonucunda da aynı tepkiyi hissettikleri sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda daha önce yapılan araştırmalar da sakız çiğnemenin hafızaya iyi geldiği sonucunu vermiştir. Nedeni pek açık olmasa da olumlu etkiler sakız çiğnemenin beyindeki kan dolaşımına iyi geldiğini hafızada olumlu etkiler rol oynadığı sonucuna varılmıştır. Çalışmalara göre sakız çiğnemek hem uyanıklığı hem de konsantrasyonu artırıp günlük yaşantının stresini azaltmada olumlu etkiler sunuyor.

Beyne Giden Kanı Artırıyor

Günümüzde sporcular ve bunların koçlarının oyun sırasında strese kapılmamak ve sakin kalabilmek için ve gerginliği azaltmak için sakız çiğnemeyi tercih ediyor. Aynı zamanda öğretmenler de okulda sakız çiğneme kuralı üzerinde değişikliğe gidilmesi ve özellikle öğrencilerin sınav öncesinde ya da sına sırasında sakız çiğnemlerinin konsantrasyonlarını iyi sağlayacağı konusunda görüşleri bulunuyor. Uyanıklığı da artırdığı için öğrenciler sınavda daha iyi uyum sağlayabilecekleri konusunda görüşler mevcuttur. Yapılan bir araştırmaya göre sakız çiğnemenin damarlardan beyne giden kan akımını %25 artırdığı sonucuna varılmıştır.

alıntı.


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...