SMF Forum Kurulumu Resimli Anlatım

Merhaba arkadaşlar SMF kurulumunu sizlere hızlı ve kolay bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Daha sonra videolu anlatımlarda gelecek. Hazırsanız başlayalım.1. Alan Adı ve Hosting HizmetiForum kurmayı düşünüyorsanız bir alan...

Başlatan Kerem, 21 Temmuz 2021, 18:35:55

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

21 Temmuz 2021, 18:35:55 Son düzenlenme: 22 Temmuz 2021, 16:22:30 Kerem

SMF Forum Kurulumu Resimli Anlatım


Merhaba arkadaşlar SMF kurulumunu sizlere hızlı ve kolay bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Daha sonra videolu anlatımlarda gelecek. Hazırsanız başlayalım.

1. Alan Adı ve Hosting Hizmeti


Forum kurmayı düşünüyorsanız bir alan adına ve dosyalarınızı barındırmak için bir hostinge ihtiyacınız var. SMF linux hostiglerde sorunsuz çalıştığından dolayı tavsiyem linux bir hosting seçmeniz. Alanı adını seçimi yaparken kuracağınız forumun içeriğine uygun ve akılda kalıcı bir alan adı seçermeniz yararınıza olacaktır. Ben yıllardır cliaweb 'i kullanıyorum ve sorun yaşamadım.

2. Veritabanı Oluşturma


Aldığınız hosting hizmetinin panelinde MySQL yönetimi sayfasına giriş yaparak veritabanınızı oluşturun. Oluşturduğunuz veritabanı adı, kullanıcı adı ve şifresi kolay bulunamayacak şekilde belirleyin.

5.PNG

6.PNG


3. SMF Kurulum Dosyaları ve Dil Dosyaları


SMF 'nin resmi sitesinden başka bir yerde karşılaşırsanız zaten indirmeyin, sadece resmi siteden indirdiğiniz dosyaları kullanın.

İndirme Sayfası: https://download.simplemachines.org/

İndirme sayfasından en güncel sürümün Full İnstall Zip dosyasını indiriyoruz.

1.PNG


Kurulum dosyalarını indirdikten sonra aşağıdaki linkten Türkçe Dil Dosyalarını indiriyoruz. Aşağıdaki sayfada görüldüğü gibi indirdiğiniz kurulum dosyalarının sürümüne uygun dil dosyalarını indirmemiz gerekiyor.

Türkçe Dil Dosyaları: https://download.simplemachines.org/index.php?languages;id=47

2.PNG

İndirdiğimiz sıkıştırılmış klasörleri sağ tıkla klasöre ayıklıyoruz ve dil klasörü içindeki dosyaları kurulum dosyalarının olduğu klasöre atıyoruz.

3.png

İndirdiğimi kurulum ve dil dosyalarını bir klasörde birleştirdikten sonra bütün kurulum dosyalarını forumu kurmak istediğimiz ana dizine ya da başka bir klasöre kurmak istiyorsak oluşturduğumuz klasörün içerisine aktarıyoruz. Bu aktarımı filezilla gibi ftp programıyla ya da panelinizden dosya yöneticisi marifeti ile aktarabilirsiniz.

7.PNG

8.PNG

9.PNG


4. Kurulum Sayfasını Başlatma


Veritabanınızı oluşturdunuz ve kurulum dosyalarınızı kurulum yapacağınız dzine attık sonra sıra geldi kuruluma. www.siteadi.com/install.php  yolunu adres çubuğuna yazıyoruz ve kurulumu başlatıyoruz. Sadece 4. aşamaya geldiğinizde Varsayılan karakter seti olarak UTF-8 kullan. seçeneği seçili olmayacak, bu seçimi kaldırıyoruz.

10.PNG

11.PNG



13.PNG

14.PNG


En son olarakta install.php dosyasını silmek için burayı tıklayınız. seçeneğini tıklayınız ve bir alt satırdaki yeni yüklenen forumunuza göz ataabilirsiniz linkini tıklayarak foruma giriş yapabilirsiniz.



Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

Elinize sağlık
Artık hosting firmaları otomatik uygulama olarak site yapıcılar sunuyor.
İçlerinde smf forum sitesi de var.
Sıfırdan kuramayanlara önerdikleri, önce kurulumu hosting içinde sağla sonra yükseltme yap
Biraz bilenler bu şekilde sorunsuz kurabilir
Güzel basit anlatım olmuş, Teşekkürler

Ben aslında yeni başlanan her işte manuel çalışmayı tavsiye ediyorum. Özellikle hazır scriptlere hangi klasör ya da dosya ne işe yarıyor. Kurulumu, güncellemesi ya da paket yüklemesi manuel yapılmalı ilk başlarda. Bırakın site çöksün, zaten bir kaç aylık sitede bişey kaybetmezsiniz.


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

Site bir kere kuruluyor manuel kurulsa otomatik kurulsa farketmez
Siteyi kurduktan sonra uğraşmak değil, yenilikler yapmak daha keyiflidir
Siteyi kur bırak, o kendiliğinden çalışır, müdahale etmek iyi değildir.
Yine siz daha iyi bilirsiniz, fikirler illa farklı olacaktır :)

Tabiki kurup öylece bırakabilirsin ama bazı değişikler yapmadan ilerleyemezsin. Şuan kendini geliştirebileceğin çok güzel bir yaştasın. Bana sorarsan iyi değerlendir ve gelir elde edebileceğin bişeyler yap.


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

Bütün sitelerin ana forumları default ayarda
Hiç birisi görüntüsüyle oynamıyor
Demek istediğim şu benim
Charismax web sitesi açıcam dediğinde sordum ona
Ne olacak site diye, bana bilmiyorum tam olarak, görüntüsü sade olacak dedi
Hakan abi var hackteam sitesinde, oda aynı default site olarak hizmet etmeyi planlıyorum dedi
Ticaret olarak bakarsak siteler hep default tercih ediliyor
Araştırdım mesela sizin burada url iyileştirme eklentisi muhakkak vardır
- şeklinde- ayrılık olduğuna göre var
Bunları doğal url default kullansaydınız, burası ne kadar zamanlık bilmiyorum
Her yerde ön planda olurdunuz.
Örnek Charismax sitesi iki sitesi var.
Ben 1 sitesindeyim, çünkü url default ayarda bırakmış
Analizlerde araştırmada diğer sitesini geçmiş
Geçmemesi lazım, onuda konuştum onunla
O xenforo ile alakalı benimle alakalı değil diyor
Kararı kendisi verdiği için, kendi başarısı olduğunu kabul etmiyor
Çok iyi anlayan birisi değilim ben
Yaptığım bir işlem yok icratım yok
Çok meraktan çok takip edip sorguluyorum, mantıklı düşünmek için
Biraz maddi durumu toparladığımda örnekleyerek size göstereceğim
Başarısız olabilirim, sizler tecrübelisiniz benden yaş olarak icrat olarak
Ben diyorumki default ayar kullanın, hizmetleri özelleştirme olarak verin
Çok para var bu işin ucunda
Arkadaşlarım özel olarak sitelere ufak tefek renklendirme yapıyorlar
Devamı geliyor, öğrenciyiz para bizde önemli
Babamın verdiğinden daha çok para kazanıyorlar ya :D

Charismax web sitesi açıcam dediğinde sordum ona

Ne olacak site diye, bana bilmiyorum tam olarak, görüntüsü sade olacak dedi

ben ne zaman öyle dedim... :haha: sen yanlış anlamışsın... ben kurdum kurulu var bende online değil sadece... alan adı site seçimi ve vergisel olay üstündeyim ben... yani seninle paylaşmadım bir bilgi :D 

o değilde .. kerem senin bilgi transferi yapacağın kişilerden değil onu söylüyüm.. fikirlerine yön verir belki ilhamda alabilir ama .. şimdi gezen mi bilir okuyan mı bilir olayına dönmüş bu :haha:
Fazla değer verdiğin Herşey çabuk ölür
F.A

Kusur işlediysem kusura bakmayın, fikirlerimi söyledim sadece

Alıntı yapılan: Musty - 28 Ağustos 2021, 21:57:39Kusur işlediysem kusura bakmayın, fikirlerimi söyledim sadece
la yok ne kusuru ... ben takıntısızım bu konularda... kerem abi zaten tiiye bile almaz.. sen yanlış anlama yeter :haha: 


bu arada konu paylaşımı için teşekkürler ... smf kurulumu yapmak zevkli iş.. çok anlamasamda az çok kurulumunu bende yapıyorum .. ama işte kurcalama çok oluyor bende o yüzden hep çöküyor yeniden kuruyorum... yeniden kurmazsam imdaaat kerem abi diyorum yetişiyor :D
Fazla değer verdiğin Herşey çabuk ölür
F.A

Alıntı yapılan: Charismax - 28 Ağustos 2021, 21:59:53la yok ne kusuru ... ben takıntısızım bu konularda... kerem abi zaten tiiye bile almaz.. sen yanlış anlama yeter :haha:


bu arada konu paylaşımı için teşekkürler ... smf kurulumu yapmak zevkli iş.. çok anlamasamda az çok kurulumunu bende yapıyorum .. ama işte kurcalama çok oluyor bende o yüzden hep çöküyor yeniden kuruyorum... yeniden kurmazsam imdaaat kerem abi diyorum yetişiyor :D
Tamam :)

Yok ne kusuru :D Fatih'in dediği gibi smf kullanmak zevkli iş ama çözünceye kadar çıldırtabiliyor insanı :haha: Şahsen fikir alışverişini severim ki Fatih'te öyle. Yazmaktan, fikirlerini paylaşmaktan sakın çekinme. Şuan sen daha meraklı dönemdesin ve kendim için söyliyeyim benim bildiklerim eskide kaldı denilebilir. Bizden sen de bizden bişeyler öğreneceksin. İstediğini yaz çiz, bizde kırılmaca gücenmece yok. Sende bizim söylediklerimize kırılıp gücenme, birer abi olara gör ;)


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...