ForumSever Adım Adım Dünya
Pages: 1
Eyfel Kulesi - Fransa By: KeReM @ Date: 08 Kasım 2020, 13:20:38
        Paris'teki demir kule. Kule, ayný zamanda tüm dünyada Fransa'nýn sembolü halini almýþtýr. Ýsmini, inþa ettiren firma olan Gustave Eiffel'den alýr. En büyük turizm cazibelerinden biri olan Eyfel Kulesi, yýlda 6 milyon turist çeker. 2002 yýlýnda toplam ziyaretçi sayýsý 200 milyona ulaþmýþtýr.


        Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yýllarý arasýnda Gustave Eiffel'in firmasý tarafýndan, Fransýz Devrimi'nin 100. yýl kutlamalarý çerçevesinde düzenlenen Paris fuarýnýn giriþ kapýsý olarak inþa edilmiþtir. Aslýnda kulenin mimarý Gustave Eiffel deðil, Ýsviçreli Maurice Koechlin 'in sipariþi üzerine tasarlayan Stephen Sauvestre'dir. Meslektaþý Emile Nouguier ile beraber ilk tasarýmlarý yapmýþtýr. Kulenin, 7.739.401 Frank 31 Sent tutan inþaat masraflarý, Gustave Eiffel'in tahminlerinin 1 milyon frank üstündedir. 1889 yýlýndaki açýlýþ tarihden önceki 5 ayda 1,9 milyon kiþi ziyaret edince, yýl sonuna kadar toplam masrafýn 3/4'ü çýkartýlmýþtýr.

         3.000 iþçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayý 2,5 milyon perçinle bir araya getirdi. Hiç ölüm vakasý yaþanmamýþ olmasý, o günün þartlarýnda þaþýrtýcý bir durumdur.

         Ancak kule, onu bir utanç lekesi olarak gören Paris halkýnýn tepkisini de çekmiþtir. Bazý sanatçýlar devasa bir sokak lambasýna benzetirken, bir fabrika bacasý gibi Paris'in görsel itibarýný zedeleyeceðini ileri sürmüþlerdir. Böylelikle devrin sanatçý ve edebiyatçý çevresinde bir kampanya baþlatýlmýþ, bu kampanya süresince ünlü sanatçýlarýn imzaladýðý bildiriler daðýtýlmýþtýr.


         Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nýn en güzel mimari yapýlarýndan biri olarak kabul edilir. Parisliler onu Demir Bayan olarak adlandýrýrlar. Ýlk baþlarda Eiffel, Kule'ye sadece 20 yýl için müsaade almýþtý. Dolayýsýyla, 1909 yýlýnda kulenin sökülmesi gerekiyordu. Ancak kule, iletiþim için çok uygun yüksekliðe ulaþtýðýndan ve yeni yüzyýlda Atlantik ötesi haberleþmeye imkân tanýdýðýndan, kalmasýna izin verildi.

Teknik özellikler


Taþýyýcý konstrüksiyon

         Eyfel Kulesi'nin tepesindeki dünya þehirlerin yönünü ve kuleye uzaklýðýný gösteren tabelada Ýstanbul'un bulunduðu kýsým.

         Eyfel Kulesi 300 m yüksekliktedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 m daha yükseklik kazandýrýr. Günümüzde yaygýn olarak kullanýlan çelik yerine demirden inþa edilmiþ, özel teknikler sayesinde günümüze kadar saðlam olarak gelmiþtir.

         200.000 metrekare alanda bulunan Eyfel Kulesi her 7 yýlda bir, 60 ton boya ile boyanýr. Bu çalýþmada 25 boyacý görev yaparken, çalýþma 15 ay sürer. Bu iþlem sýrasýnda 1.500 fýrça, 5.000 zýmpara kaðýdý ve 1.500 iþ tulumu tüketilir. Ayrýca güvenlik maksadýyla toplam 50 km güvenlik halatý, 20.000 metrekare koruyucu að kullanýlýr. Boyama maliyeti yaklaþýk 3 milyon avro tutar. Zaman içinde kulenin rengi kýrmýzýmsý kahveden, sarýmsý kahveye, daha sonra kestane kahvesinden bugünkü bronz tonuna dönüþmüþtür. Kule 3 renk tonunda boyanýr. En açýk renk zirvede kullanýlýrken, en koyusu zeminde kullanýlýr.


         Kulede intihar olaylarý da yaþanmaktadýr. Þu ana kadar 400 kiþi bunu gerçekleþtirmiþtir. Zamanla, intiharlarýn önüne geçmek maksadýyla platformlarýn çýkýþ noktalarýna demir parmaklýklar yerleþtirilmiþtir.

         22 Temmuz 2003 tarihinde, kýsa devre sonucu, kulenin zirvesinde, hemen en üst ziyaretçi platformunun üstünde yangýn çýkmýþtýr. Yangýn bir saat gibi bir sürede kimse yaralanmadan söndürülmüþtür.

Manzara platformlarý


Kamuya açýk platformlar 57 m, 115 m ve 276 m yükseklikte bulunur.

         Ziyaretçiler, üç asansörle kuzey, batý ve doðu kanatlarýndan ilk iki platforma ulaþýr. Ýlk ve ikinci katlarda l****talar mevcuttur. Ayrýca ilk katta, Eyfel Kulesinin tarihinin anlatýldýðý bir sergi bulunur. En üst platforma ulaþmak isteyen bir ziyaretçi, ikinci katta aktarma yapar ve baþka bir asansöre geçer. En üst platform hem çatýlý hem de üstü açýk bir alana sahiptir.





         Kulenin açýlýþýndan sonra, ilk platforma kadar 50 yolcu taþýyan iki hidrolik asansör kullanýma girmiþti. Bunlar için gerekli hidrolik presler 16 sütuna monte edilmiþti. Kuzey kanadýndan baþka bir asansörle ikinci kata ulaþýlýyordu. 2. Dünya savaþý sýrasýnda, iþletim sistemindeki hasarlar sebebiyle bunlar devre dýþý kalýnca, Adolf Hitler kuleye yaya olarak çýkmak zorunda kalmýþtý.



         Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yýllarý arasýnda Gustave Eiffel'in firmasý tarafýndan, Fransýz Devrimi'nin 100. yýl kutlamalarý çerçevesinde inþa edilmiþtir.

         3.000 iþçi 26 ay boyunca 18.038 adet demir parçayý 2,5 milyon perçinle bir araya getirmiþtir. Hiç ölüm vakasý yaþanmamýþ olmasý, o günün þartlarýnda þaþýrtýcý bir durumdur.

         Bugün ise Eyfel Kulesi, Dünya'nýn en güzel mimari yapýlarýndan biri olarak kabul edilir. 300 metre yüksekliðindedir. Zirvesindeki televizyon vericileri 27 metre daha yükseklik kazandýrýr.

Alýntý

Eyfel Kulesi - Fransa By: Kerem Date: 18 Ekim 2022, 00:24:19
Eyfel kulesinin güzel fotoğrafları ile biraz daha konuyu destekleyelim  :cool:

eyfel kulesi

eyfel kulesi