Kahve Neden yavaş pişirilmelidir

Kahvenin içindeki parçacıklar kaynama noktasına gelince patlar. Kaynama noktasına hızlıca getirilirse acı bir tad oluşur; bu yüzden yavaş pişirilmelidir. "Bir acı kahveni içmeye gelicem" sözü de buradan gelir. Çabuk...

Başlatan Kerem, 08 Ekim 2021, 23:43:26

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Topic keywords [SEO] Kahvepişirilmelidiryavaş

Kahve Neden yavaş pişirilmelidir



"Bild"


Kahvenin içindeki parçacıklar kaynama noktasına gelince patlar.
Kaynama noktasına hızlıca getirilirse acı bir tad oluşur; bu yüzden yavaş pişirilmelidir.

"Bir acı kahveni içmeye gelicem" sözü de buradan gelir.

Çabuk pişirirsin, ziyaretimi kısa tutacağım demektir.


***


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

yemeklerde öyle ben yemekleri yaparken kısık ateşte yaparım mesela .. bunun kısık ateşte lezzetli olmasaylı alakalı yaptığım bir şey değil bendeki... mantıken çocukkende çok deney yapmıştım.. hızlı pişen yanar içi pişmez yavaş pişen içine ısı gire gire pişer.. Kahvede öyle atomları hücreleri yogun sert olan bir çekirdek gibi düşünün :haha: hızlı pişerse kabugu kavrulmuş gibi pişer içi ham kalır.. ama yavaş pişerse buzdan çözülen et gibi salar ve kimyasını lezzetini suya verir..

Fatihin ev tariflerinden yararlanmak istiyorsanız iban no : 4414555 gönderin her yemeğe bir tarfi atarım.. 

:rose:
Fazla değer verdiğin Herşey çabuk ölür
F.A

Bende kahve yapmayı lise yıllarımda öğrenmiştim. Kısık ateşte üç defa köpürecek demişti Ustam   :coffe: Yemekte dediğin gibi kısık ateşte pişerse çok daha güzel pişiyor ve lezzetli oluyor.


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

abi be evdeyim sabah sabah hanım işte... açım şu kahvaltıyı bi hazarlasana ya  :| akşam sucuk almıştım coşkunun her sucuğuda yiyemiyorum şöyle bana ince kıyımlı sucuk doğrasan hani fakir kıyımı bitmesin diye azcık koklatırsın ya yumurtaya öyle yapsanda peynir zeytin çay bi kahvaltı hazırlasan olmazmı  :( açım eriniyorum . bi yandanda sigara ve dimesin smoothie diye koyu meyve içeceğini içiyorum.. yap bişiler be abi  :hih:
Fazla değer verdiğin Herşey çabuk ölür
F.A

😂 şuan bende aynı moddayım. Çocuklar Malatya'da ben Ankara'da biri bişeyler hazırlasada yesek diye bekliyorum.


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

:haha: açım ya doyurun beni :D jkhsdfjjfhgj sende tembel çıktın benim gibi  :haha:
Fazla değer verdiğin Herşey çabuk ölür
F.A